telefon 668 933 795 kontakt[małpa]e-partner.com.pl

Dobór słów kluczowych

Jednym z najważniejszych elementów budowania skutecznej kampanii pozycjonowania i optymalizacji strony www jest odpowiednie i właściwe dobieranie słów kluczowych. Dopasowanie słów kluczy do własnego serwisu, jak i dziedziny czy branży często okazuje się dość skomplikowanym procesem. Dlatego oprócz stosowania kilku niezmiennych zasad przy wyborze słów kluczowych, warto także korzystać z pożytecznych informacji na temat poszukiwanych słów kluczowych, dzięki czemu trafimy na te najbardziej dla nas atrakcyjne.

Kilka praktycznych porad dobierania słów kluczowych:

  • regionalizacja – każda fima ma jakiś obszar działania, dlatego w słowach kluczowych warto dodawać miasto, bądź województwo, w którym firma działa. Jeśli strona dotyczy na przykład pizzerii w Poznaniu, to zbyteczne jest pozycjonowanie się na Warszawę czy Łódź, albo na całą Polskę. Po pierwsze dlatego, że osoby chcąc uzyskać bardziej szczegółowe wyniki, wpisują od razu „pizzeria poznań”, a po drugie dlatego, że nikt kto mieszka w Warszawie, czy Łodzi nie będzie zainteresowany pizzerią w Poznaniu. Natomiast każdy, kto planuje przyjazd do Poznania i będzie szukał pizzerii, także wpisze „pizzeria poznań”.
  • precyzja i podawanie szczegółów – jedno słowo kluczowe, może dotyczyć dwóch zupełnie różnych branż, bądź firm. Warto więc prześledzić czy w danej frazie nie występuje zwrot, bądź słowo, na które pozycjonuje się firma w zupełnie innej branży.
  • testowanie i badanie słów kluczowych – słowa kluczowe, by były trafne, muszą pokrywać sie z zapytaniami, wpisywanymi w wyszukiwarkę internetową przez zainteresowanych. By mieć pewność, że nasze słowa kluczowe są trafne, warto poprosić znajomych, bądź rodzinę, by podali słowa, jakie by wpisali szukając produktu, bądź usługi, którą oferujemy. Może się zdarzyć bowiem, że pominiemy wiele fraz kluczowych, tych, które inni uznają za oczywiste i właśnie je wpiszą w wyszukiwarkę.

Pytanie więc czy słowa kluczowe należy odmieniać,
a także czy pisać je z wielkiej, bądź z małej litery?

Google, jak i inne wyszukiwarki daje możliwość wpisywania odmienionych fraz. Frazy można wpisać w firmie niezmienionej, jak jest znamienne dla języków obcych, na przykład angielskiego, albo w formie odmienionej, co jest zalecane, dla bardziej atrakcyjnego formułowania fraz. Przy odmienoinych frazach, linki mają różne opisy, co pozwoli wyróżnić stronę w wyszukiwarkach. W przypadku błędnych sformułowań czy zawierających literówki, wyszukiwarki także sugerują prawidłową, tą częściej wpisywaną formę wyrażenia czy zapytania. Dotyczy to nie tylko odmiany wyrażenia, ale także właśnie literówek, bądź błędów, zawartych w wyrazie.

Wyszukiwarki internetowe nie uwzględniają wielkości liter, a więc niezależnie od tego czy dany tekst, frazę czy słowo wpiszemy z dużych czy małych liter, to uzyskamy te same wyniki. Możemy sami przeprowadzić takie doświadczenie, wpisując w wyszukiwarkę frazę różnie pisaną.

Podpowiedzi wyszukiwarek, dotyczące poprawnych sformułowań i wyrażeń pozwoliły na odejście od dawnej metody wpisywania w metatagach słów kluczowych zawierających błędy i literówki, by strona pojawiała się na słowa kluczowe z błędami czy literówkami. Obecnie nie ma już takiej potrzeby, co zdecydowanie korzystnie wpływa na wizualizację klodu danej strony.